تجهیزات صنعتی

  • ۰
  • ۰

چربی گیر چیست ؟

چربی ها و انواع روغن که مصطلح لغت انگلیسی آن گریس می باشد بعنوان یکی از آلاینده های معمول در فاضلاب صنایع مختلف و یا واحدهای تجاری از قبیل رستورانها و اشپزخانه های صنعتی و هتلها در بخش پساب خروجی می باشد. اما این چربی ها و روغن و گریسها زمانی مشکل ساز می شوند که حجم و غلظت آنها بالا باشد آنگاه به تمام معنا به آنها می توان آلاینده اطلاق نمود. با نصب چربی گیر اعم از فایبرگلاس ، پلی اتیلن و یا فلزی می توان از غلظت آنها و ایجاد مشکل در کاربری های مذکور جلوگیری نمود. با نصب چربی گیر می توانید از بروز مشکلاتی از قبیل آلودگی محیط زیست و گرفتگی چاه و انسداد و ... جلوگیری نمود. لازم به توضیح است، روش‌های گوناگونی درحذف روغن و چربی ازپساب پیشنهاد می‌شود، که مقرون به صرفه ترین و اقتصادی ترن روش، استفاده از چربی گیر با روش ثقلی می‌باشد. ما در گروه صنعتی پایپ گستر به شما کمک خواهیم نمود تا بطور مناسبی این آلاینده ها را کنترل و مدیریت نمایید. تولید چربی گیر فایبرگلاس و همچنین پلی اتیلن تخصص ماست . سالیان زیادی صرف تولید چربی گیر و تجهیز انواع رستورانها و صنایع مختلف نموده ایم پس کیفیت چربی گیر تولیدی شرکت پایپ گستر در بین مشتریانمان زبان به زبان چرخیده است. برای اطمینان بیشتر با هماهنگی ما می توانید به پروژه هایی که توسط گروه صنعتی پایپ گستر تجهزی شده است سرزده و کیفیت چربی گیر های تولیدی ما را جویا شوید.

کاربرد چربی گیر :

کاربرد چربی‌گیرها در فاضلاب آشپرخانه‌ها و تالارهای پذیرایی، محیط‌های صنعتی که حاوی ذرات معلق روغن و چربی به صورت معلق(امولوسیون) می‌باشند است. استفاده از چربی‌گیر ساده‌ترین روش ممکن برای جداسازی چربی مخلوط با فاضلاب برای بهبود عملکرد تصفیه در مرحله‌ی بعدی یا جلوگیری از آسیب‌های زیست‌محیطی وارد شدن چربی‌های خوراکی یا صنعتی به چاه و فاضلاب است. چربی گیرها، تجهیزاتی با متریال فایبرگلاس ، پلی اتیلن یا فلزی هستند که برای جداسازی روغن و چربی قبل از ورود به چاه جذبی طراحی و اجرا می‌شوند. یکی از مهمترین مشکلات ایجاد شده در آشپزخانه‌های صنعتی و تهیه غذا تجمع روغن و چربی در سیستم‌های زهکش و چاه می‌باشد که باعث ایجاد گرفتگی و انسداد خواهد شد. بنابراین حضور چربی گیر را می توان در کاربری های زیر مشاهده نمود :

  • بارها و مسافرخانه ها
  • رستوران ها
  • کافه ها
  • غذاهای آماده
  • هتل ها
  • مدارس و دانشکده ها
  • محل طبخ غذا در کارخانجات و دفاتر دولتی
  • نانوایی ها
  • آشپزخانه صنعتی
  • اماکن تفریحی و ورزشی از قبیل زمینهای گلف ، استخرها و

مزایای استفاده از انواع چربی گیر فایبرگلاس  :

1-جلوگیری از ورود روغن و چربی از فاضلاب به منهول‌ها و دیواره‌های چاه جاذب (مسدود شدن و گرفتگی لوله انتقال و چاه جاذب )

2-جلوگیری از پر شدن سریع چاه جاذب به دلیل ورود ذرات معلق (نظیر برنج، پلاستیک، درب نوشابه و..)(به دلیل تعبیه یک عدد سبد آشغال‌گیر در ورودی جریان)

3-پایین آوردن بار آلودگی فاضلاب برای ورود به مراحل بعد تصفیه‌خانه (در تصفیه‌خانه‌های بتنی و فلزی بالا بردن کارایی تصفیه‌خانه)

روش‌های چربی گیری (حذف روغن) از پساب خروجی انواع کاربری صنعتی ، خانگی و تجاری :

1-روش API

2-روش CPI

3-روش DAF

ویژگی های چربی گیر تولیدی شرکت پایپ گستر :

1-استفاده از متریال فایبرگلاس و یا پلی اتیلن با کیفیت و مقاوم در برابر پوسیدگی و خوردگی

2-چربی گیر کاملا دستی که به راحتی امکان تخلیه دارد.

3-چربی گیر تولید شده توسط ما کاملا سبک و قابل حمل , جابجایی راحت , به رنگ سفید هستند.

4-عدم تراوش ضمنی و تراوش ناپذیری بالا

5- با 30سال گارانتی و تعمیر و تعویض

6-عدم نیاز به تعمیر و عمر طولانی چربی گیری با راندمان ۹۹%

7-نصب راحت و قابل دفن در کف مغازه , رستوران و آشپزخانه

8-بدون بو و دارای دریچه های بازدید بزرگ جهت تخلیه آسان چربی

ظرفیت حجم چربی گیر :

 

برای محاسبه ظرفیت چربی گیر می بایست از فرمول زیر استفاده نمود :

 ( V= i / 3 * 1200 )

وی برابر با حجم به لیتر

 i تعداد غذای سرو شده میباشد . خروجی عددی در واحد لیتر میباشد .

کاربرد چربی گیر فاضلاب : چربی گیری به روش ثقلی برای آرام سازی فاضلاب و گرفتن چربی از روی سطح آب

کاربرد چربی گیر در آشپزخانه : چربی گیر فایبر گلاس با عملکرد ثقلی عملکرد آرام سازی فاضلاب

کاربرد چربی گیر در رستوران : همانند چربی گیر فایبر گلاس آشپزخانه عملکرد آرام سازی با مدیا و گرفتن چربی با روش آرام سازی فاضلاب

کاربرد چربی گیر در هتل : چربی گیر فایبر گلاس با ابعاد دلخواه جنس از فایبر گلاس تقویت شده دارای ونت هوا عملکرد آرام سازی فاضلاب

چربی گیر صنعتی : چربی گیر DAF ( روش شناورسازی ) این چربی گیر توانایی جداسازی چربی های محلول , غیر محلول در آب را دارد ( Dissolved Air Floatation )

 انواع چربی گیر از لحاظ درجه بندی جنس بدنه :

1-چربی گیر پلی اتیلن

2-چربی گیر فایبرگلاس

3-چربی گیر فلزی

چربی گیر همان طور که در بالا نیز اشاره کردم یک دستگاه مخزن مانند برای جدا سازی چربی های پساب یا فاضلاب سینک های ظرفشویی صنعتی می باشد . نکته مهم در اینجاست که اگر این چربی ها وارد لوله های منتقل کننده فاضلاب به چاه در واحد کاربری شما چه صنعتی ف چه تجاری و چه خانگی باشند بعد از مدتی دیواره لوله ها و دیواره چاه خاکی چرب شده و این انباشت چربی باعث رسوب بیشتر چربی شده و به مرور لوله پر شده و مسدود میشود , چاه خاکی نیز روزنه فعال نخواهد داشت و مثل یک مخزن پلاستیکی پر میشود و سر ریز میشه حتی با تخلیه چاه نیز مشکل چاه حل نمیشود چون خاک بدنه چاه دچار چربی شده و چربی به عنوان عایق عمل خواهد کرد در اینجا تنها راه کار همان استفاده از دستگاه چربی گیر می باشد که به لحاظ نوع عملکرد به دو دسته مکانیکی و اتوماتیک تقسیم می شوند در روش اول با سرد کردن آب و جمع آوری چربی در مخزن چربی گیر عمل چربی گیر صورت می پذیرد و در روش دوم که گرانتر هست و در دستگاههای پیشرفته DAF فقط این عمل وجود دارد، از فشار برای جداسازی چربی و روغن از آب استفاده می کند .

چربی گیر دستی :

چربی گیرهای دستی که به چربی گیر هیدرومکانیکی منفعل نیز مشهور می باشند در رده سیستم های غیرفعال سنتی و بسیار رایج می باشد که در اکثر موسسات کوچک صنعتی ، اداری، خانگی، آشپزخانه های کوچک و .... مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از چربی گیرها به دلیل هزینه کم سرمایه گذاری اولیه مورد نیاز برای خرید و تنوع ابعاد و اندازه و متریال و نصب در هر موقعیت و مکانی طرفداران زیادی در واحدهای کاربری  کوجک دارند. آنها را می توانند به راحتی در میسر اکثر فاضلابها و چاه های جذبی  نصب کنید در حالی که واحدهای بزرگتر برای تأمین نیازهای بیشتر تولید فاضلاب موجود است. چربی گیر دستی به سبب قیمت کمتر، نصب راحت تر، تنوع شکل و رنگ و متریال و گاها زیبایی ظاهری ، کنترل و بازرسی و تعمیرات آسان و ... توسط تولید کنندگان برای مشتریان بسیاری تولید می گردد. طراحی تله های چربی ( چربی گیر ) دستی به سال 1885 میلادی و هنگام صدور اولین اختراع ثبت شده در ایالات متحده برمی گرددحتی امروزه چربی گیرهای گریس ( گریس تراپ ) از همان طراحی اساسی مدل 1885 استفاده می کنندمعمولاً از پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و باید به طور دستی و به طور منظم تمیز شوند.

چربی گیر اتوماتیک ( خودکار ) :

چربی گیرهای اتوماتیک  که به آنها( AGRU ) واحدهای خودکار حذف چربی نیز گفته می شود ، از برخی از اصول اصلی به عنوان یک چربی گیر دستی یا سنتی استفاده می کنند اما چربی ها و روغنها را به طور خودکار بر اساس یک برنامه زمان بندی شده گرم می کنند و از بین می برندسپس فاضلابهای بدون چربی به یک سطل جمع کننده یا مخزن منتقل می شود تا به راحتی خارج و به درون چاه جذبی هدایت می شود و برای مقاصد خاص بازیافت شود برنامه زمان بندی شده بر اساس مقدار  فاضلاب تولید شده است و به این معنی است که اپراتورها نیازی به اندازه گیری یا بررسی سطح چربی و روغن و ... ندارند. دقیقاً مانند سیستم های چربی گیر دستی ، آنها در ابعاد و اندازه های گوناگون برای رفع نیاز و  پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای مشتریان قابل طراحی و تولید می باشند. البتهباید بگوییم که چربی گیر خودکار یا اتومات دارایقیمت اولیه بالاتری نسبت به سایر مدلهای مشابه می باشند اما در عین حال بسیار کارآمدتر از مدل دستی و گرانشی هستند و هزینه های طولانی مدت جهت نصب و اجرای و سرویس دهی و تعمیرات ثانویه آنها کمتر است. برای آگاهی دقیق تر از تفاوت بین گیرهای چربی اتوماتیک و غیرفعال به وب سایت پایپ گستر و یا از طریق تماس با کارشناسان می توانید به این اطلاعات دست یابید.

مزایای  استفاده از چربی گیر ها با روش شناور سازی DAF نسبت به سایر روش های حذف روغن و چربی :

1-در این روش دیگر برای تصفیه و جداساسزی چربی های نیازی نیست فاضلابها مدت زمان زیادی در مخزن بمانند در نتیجه هزینه ساخت آن پایین تر است.

2-به کمک این فرآیند هم می توان مواد قابل ته نشینی و هم مواد سبک را جدا سازی کرد.

3-در اکثر موارد غلظت مواد شناور شده بیشتر از مواد ته نشین شده است که در نتیجه به راحتی قابل جمع آوری است.

4-امکان تولید بوی نامطبوع در این روش بسیار کمتر است.

5-امکان کاهش BOD و تثبیت واقعی مواد بیشتر است.

6-راندمان حذف TSS  و BOD  به روش شناور سازی به ترتیب۵۰-۹۰ و ۶۰ -۸۵ درصد گزارش شده است.

گروه صنعتی پایپ گستر سالیان زیادی است که اقدام به طراحی و تولید مخازن چربی گیر فایبرگلاس و پلی اتیلن در ایران نموده است و گامی مهم در جهت بومی سازی تولیدات صنعتی اعم از چربی گیر ، سپتیک تانک و ... برداشته است.  هم اکنون دارای دستگاه های متنوع daf میباشد . که از سراسر ایران مشتری دارد . آنچه که در این دستگاه باید به آن دقت کنید مشخصات فنی چربی گیرهای DAF می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع چربی گیر شما را به وب سایت پایپ گستر و برقراری ارتباط با مشاوران فنی این شرکت ارجاع می دهم.

چربی گیر فایبرگلاس چیست و چه مزایایی دارد؟

چربی گیر فایبرگلاس دستگاهی با هدف جداسازی روغن و چربی از مایعات خارج شده از رستوران، آشپزخانه، تالار، قنادی و سایر اماکن عمومی و اداری یا تجاری می باشد که تحت عنوان چربی گیر فاضلاب از آن نیز یاد می شود.

فرآیند تولید پساب چرب در آشپزخانه و رستوران و چگونگ حذف روغن از آب توسط چربی گیر فایبرگلاس :

روغن های گیاهی و حیوانی به عنوان یکی از منابع اصلی در طبخ غذا به شمار می آیند. در فرآیند طبخ غذا عملیاتی چون شستشوی ظروف آشپزخانه ، آبکشی غذا و خوراکهای چرب و برنج ها و کفشویی آشپزخانه باعث تولید حجم قابل توجهی پساب چرب می شود. این پساب، عمدتا محتوی چربی، روغن و پسماندهای غذا می باشد و در گروه پساب ها و فاضلاب های چرب طبقه بندی می گردد .

ساختار چربی گیر فایبرگلاس شرکت پایپ گستر :

چربی گیر فایبرگلاس تولیدی شرکت پایپ گستر بمنظور حذف روغن و چربی ها از پساب خروجی کاربری های صنعتی و تجاری باید به گونه ای دقیق و حساب شده و مهندسی ساز طراحی گردد. این تجهیز توسط یک دیواره به سه قسمت تقسیم شده است. در قسمت اول سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس دانه ریز نصب شده است تا ذرات جامد را از جریان فاضلاب جدا نماید. مواد جامد عبوری از سبد آشغالگیر چربی گیر فایبرگلاس در کف ناحیه اول تجمع یافته که یا به مرور هضم می شود و یا در صورت لزوم می توان آنها را تخلیه کرد. در انتهای بخش اول، مدیای متراکم (Packing) از جنس پی وی سی نصب شده است که باعث تغییر جهت ناگهانی جریان فاضلاب از حالت افقی به حالت عمودی می گردد. این تغییر جهت جریان از یک طرف در شناور سازی چربی بسیار موثر است و از طرف دیگر باعث ممانعت از فرار چربی محلول توسط انتهای لوله خروجی فاضلاب می گردد.

قیمت چربی گیر شرکت پایپ گستر :

تعیین قیمت چربی گیر فایبرگلاس عامل مهم در انتخاب مشتریان و گاها ملاک خرید چربی گیر به شمار می رود. عوامل زیادی در قیمت گذاری دستگاه چربی گیر وجود دارد و بعضا باعث شده تا این بازه های قیمت طولانی باعث سردرگمی مشتری و حتی شک به فروشنده بابت دادن قیمت چربی گیر است. در ذیل ما به مهمترین عوامل در قیمت گذاری چربی گیر فایبرگلاس اشاره خواهیم نمود. لطفا مطالعه نمایید :

ابعاد محل نصب دستگاه چربی گیر فایبرگلاس :  حتما برای خرید دستگاه فروشنده باید از محل بازدید نموده و یا ابعاد محل نصب دستگاه را بررسی نماید .

حجم دستگاه چربی گیر : حجم دستگاه متناسب با میزان فاضلاب ورودی و خروجی شده است.  محاسبات کارشناسان ما برای خرید و محاسبه حجم دستگاه به شما کمک خواهد کرد .

ضخامت بدنه چربی گیر فایبرگلاس : ضخامت بدنه دستگاه متناسب با متریال و ضخامت الیاف فایبرگلاس مورد استفاده است و برای همین در قیمت دستگاه تاثیر مستقیم دارد . نوسانات قیمت فایبرگلاس باعث شده تا استفاده از نوع مرغوب این متریال همواره دغدغه تولیدکنندگان چربیگیر باشد.

رزین ها

شیرآلات و مدیا

محاسبه حجم چربی گیر و ... برای خرید چربی گیر فایبرگلاس مورد نظر شما اهمیت خواهند داشت. در خرید چربی گیر محاسبه سایز دستگاه می باشد که رابطه مستقیم با میزان فاضلاب ( دبی فاضلاب ) دارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی