تجهیزات صنعتی

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تصفیه خانه فاضلاب یا پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

اگرچه آب باران کاملاً تمیز در نظر گرفته می شود، اما عناصر مضر مختلفی اعم از زباله، شن و ماسه و فرآورده های نفتی را از آسفالت، سقف و چمن جمع آوری می کند. به منظور جلوگیری از سقوط همه اینها به نزدیکترین مخازن، تأسیسات تصفیه آب طوفان یا تصفیه خانه فاضلاب ایجاد می شود. در آنها، آب و فاضلاب در چند مرحله تحت تصفیه مکانیکی قرار می گیرد:

سامپ در اینجا، تحت تأثیر گرانش زمین، ذرات بزرگ - سنگریزه ها، قطعات شیشه، قطعات فلزی و غیره- در پایین قرار می گیرند.

ماژول لایه نازک در اینجا روغن‌ها و فرآورده‌های نفتی از سطح آب جمع‌آوری می‌شوند، جایی که روی صفحات آبگریز ویژه جمع‌آوری می‌شوند.

فیلتر الیافی جذبی هر چیزی را که فیلتر لایه نازک ازخود عبور می دهد را می گیرد.

ماژول یکپارچه سازی به جداسازی ذرات فرآورده های نفتی که روی سطح شناور هستند کمک می کند که اندازه آنها بیشتر از 0.2 میلی متر است.

تصفیه پس از فیلتر کربن در نهایت آب و پساب را از هرگونه فرآورده نفتی که پس از گذراندن مراحل تصفیه قبلی باقی می ماند پاک می کند.

طراحی امکانات تصفیه آب و فاضلاب:

طراحی پکیج تصفیه فاضلاب (O.S ) هزینه آنها را تعیین کنید، فناوری تصفیه مناسب را انتخاب کنید، از قابلیت اطمینان ساختار اطمینان حاصل کنید، فاضلاب را به استانداردهای کیفی برسانید. متخصصان باتجربه به شما کمک می کنند تا گیاهان و معرف های موثر را پیدا کنید، یک پکیحج تصفیه فاضلاب ایده آل و کارآمد تهیه کنید و ایستگاه را راه اندازی کنید. نکته مهم دیگر تهیه بودجه ای است که به شما امکان می دهد هزینه ها را برنامه ریزی و کنترل کنید و همچنین در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید. برای ساخت پکیج تصفیه فاضلاب عوامل زیر به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند:

حجم فاضلاب: حجم فاضلاب برای طراحی پکیج تصفیه فاضلاب خصوص برای زمین خصوصی یک چیز است، اما طراحی پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه فاضلاب یک روستای کلبه چیز دیگری است. ضمناً باید در نظر گرفت که امکانات پکیج تصفیه فاضلاب باید بیشتر از مقدار فعلی فاضلاب باشد.

محل: تاسیسات تصفیه فاضلاب نیاز به دسترسی به وسایل نقلیه ویژه دارند. همچنین لازم است محل شبکه فاضلاب برای تامین برق تاسیسات، تخلیه آب تصفیه شده تامین شود. پکیج تصفیه فاضلاب می تواند یک منطقه بزرگ را اشغال کنند، اما نباید با ساختمان ها، سازه ها، امتداد جاده ها و سایر سازه های مجاور تداخل داشته باشند.

آلودگی فاضلاب: فن آوری پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه آب سیلاب بسیار متفاوت از تصفیه آب خانگی است.

سطح تمیز کردن مورد نیاز اگر مشتری بخواهد در کیفیت آب تصفیه شده صرفه جویی کند، لازم است از فناوری های ساده استفاده کند. اما در صورت نیاز به تخلیه آب از مخازن طبیعی، باید کیفیت تصفیه را تطبیق داد.

صلاحیت قوه مجریه: اگر پکیج تصفیه فاضلاب از شرکت های بی تجربه خریداری گردد، برای شگفتی های ناخوشایند به شکل افزایش تخمین های ساخت و ساز یا مخزن سپتیک شناور در بهار آماده باشید. این به دلیل عدم رعایت دقت لازم جهت طراحی سازه می باشد. ویژگی های فن آوری های مورد استفاده، وجود یا عدم وجود مراحل تصفیه، نیاز به ساخت سیستم های خدماتی برای تصفیه خانه فاضلاب - همه اینها باید در پروژه منعکس شود. برنامه ریزی همه چیز از قبل غیرممکن است. همانطور که تصفیه خانه طراحی و نصب می شود، ممکن است تغییرات مختلفی در پیش نویس طرح ایجاد شود که در مرحله اولیه قابل پیش بینی نبود.

مراحل طراحی تصفیه خانه فاضلاب:

کارهای مقدماتی تولید و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب شامل مطالعه درباره ساختار سازه ، شفاف سازی خواسته های مشتری، تجزیه و تحلیل فاضلاب و غیره است. جمع آوری مجوز معمولاً برای ساخت سازه های بزرگ و پیچیده مرتبط است. برای ساخت آنها، دریافت و تایید اسناد مربوطه از مراجع نظارتی ضروری است. انتخاب فناوری بر اساس فناوری های لازم برای تصفیه آب انتخاب می شوند.

تهیه بودجه: هزینه های ساخت پکیج تصفیه فاضلاب باید مشخص باشد، مشتری باید دقیقاً بداند قیمت مواد چقدر است، قیمت تجهیزات نصب شده چقدر است، همچنین باید هزینه نگهداری پکیج تصفیه فاضلاب در آینده را در نظر بگیرید.

با وجود تمام محاسبات، نتایج تصفیه فاضلاب توسط سیستم ممکن است دور از انتظار باشد. بنابراین، در حال حاضر در مرحله برنامه ریزی، انجام آزمایشات و مطالعات آزمایشگاهی ضروری است که به جلوگیری از غافلگیری ناخوشایند پس از اتمام ساخت و ساز کمک می کند.

تدوین و تایید اسناد پروژه: برای شروع ساخت تصفیه خانه باید مدارک زیر تهیه و تصویب شود: پروژه منطقه حفاظتی بهداشتی، پروژه استاندارد تخلیه های مجاز و پروژه حداکثر انتشار مجاز.

پس از اینکه پکیج تصفیه فاضلاب آماده می شود و تمام مجوزهای لازم اخذ می شود، مرحله نصب شروع می شود. اگرچه نصب سپتیک تانک در یک محیط روستایی بسیار متفاوت از ساخت یک تصفیه خانه فاضلاب در یک شهرک کلبه ای است، اما هنوز چندین مرحله را شامل می شود. ابتدا زمین آماده می شود. برای نصب تصفیه خانه گودالی حفر می شود. کف گودال با ماسه پوشانده شده و کوبیده یا بتن ریزی شده است. اگر تصفیه خانه فاضلاب برای مقدار زیادی فاضلاب طراحی شده باشد، معمولاً روی سطح زمین ساخته می شود. در این مورد، فونداسیون ریخته می شود و یک ساختمان یا سازه قبلاً روی آن نصب شده است.

در مرحله دوم تجهیزات نصب می شود. نصب شده است، به شبکه فاضلاب و زهکشی، به شبکه برق متصل می شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا به پرسنل نیاز دارد تا مشخصات عملکرد تجهیزات پیکربندی شده را بدانند. نصب نادرست اغلب منجر به خرابی تجهیزات می شود.

سوم، بررسی و تحویل کالا: پس از نصب، تصفیه خانه فاضلاب تمام شده از نظر کیفیت تصفیه آب و همچنین توانایی آن برای کار در شرایط افزایش بار آزمایش می شود. پس از بررسی پکیج تصفیه فاضلاب در اختیار مشتری یا نماینده وی قرار می گیرد و در صورت لزوم مشمول مراحل کنترل دولتی می باشد.

نگهداری از پکیج تصفیه فاضلاب:

تصفیه خانه فاضلاب نیز مانند هر دستگاه دیگری نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. ابتدا حذف زباله های بزرگ، شن و ماسه و همچنین لجن اضافی ایجاد شده در هنگام تمیز کردن پکیج تصفیه فاضلاب ضروری است. در سیستم عامل های بزرگ، تعداد و نوع مواردی که باید حذف شوند می تواند بسیار بیشتر باشد. اما در هر صورت باید حذف شوند. در مرحله دوم عملکرد تجهیزات بررسی می شود. نقص در هر قسمت از پکیج می تواند نه تنها با کاهش کیفیت تصفیه آب، بلکه با خرابی تمام تجهیزات همراه باشد. سوم، در صورت خرابی، تجهیزات قابل تعمیر هستند. و اگر تجهیزات تحت گارانتی باشد خوب است. اگر مدت گارانتی به پایان رسیده است، تعمیر پکیج تصفیه فاضلاب باید با هزینه شما انجام شود.

علل خرابی پکیج تصفیه فاضلاب:

  • انتخاب اشتباه مدل پکیج تصفیه فاضلاب در فاز طراحی
  • نصب نامناسب سخت افزار
  • استفاده از حد مجاز فاضلاب
  • قطعی برق
  • تمییز کردن نامنظم پکیج تصفیه فاضلاب
  • نقض قوانین استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

بنابراین در این مقاله با دریافت تعریف تاسیسات تصفیه، با مراحل اصلی تصفیه فاضلاب (مکانیکی و بیولوژیکی) آشنا شدیم. ما دریافتیم که در بسیاری از موارد فاضلاب نیاز به تصفیه بیشتر دارد. تجهیزات جانبی فقط در سیستم عامل های بزرگ استفاده می شود. امکانات تصفیه فاضلاب انواع مختلفی دارد: شهری، محلی، دیم و غیره. همه آنها برای حجم های مختلف فاضلاب و مکان های استفاده مختلف طراحی شده اند. چرخه زندگی پکیج تصفیه فاضلاب به 3 مرحله طراحی، نصب و نگهداری تقسیم می شود.

اگر قصد خرید انواع سیستم های تصفیه فاضلاب اعم از مخزن فاضلابی (سپتیک تانک) و پکیج تصفیه فاضلاب با بالاترین کیفیت و عملکرد را دارید با مشاوران شرکت پایپ گستر تماس برقرار نمایید.کارکنان شرکت ما با سالها تجربه در این زمینه دانش مربوطه را دارند، بنابراین به سرعت کارآمدترین سیستم ها و تجهیزات نظافتی مناسب را برای شما انتخاب می کنند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب:

پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس نوع تصفیه به پنج دسته تقسیم می گردد که نوع پکیج بر قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت. متریال مورد استفاده در ساخت قسمتهای مختلف پکیج تصفیه فاضلاب، ظرفیت پکیج تصفیه فاضلاب و ... از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پکیج تصفیه فاضلاب می باشد. پکیج تصفیه فاضلاب اصول جزو تجهیزات گران قیمت تصفیه اب و فاضلاب به شمار می روند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پکیج تصفیه فاضلاب  و قیمت آن به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

  • pipe gostarrrrrr